Informasi Sukan Malaysia

S.Kunalan Tahu Semuanya Sudah Berakhir Untuk Selangor

Selangor FA
S.Kunalan Tahu Semuanya Sudah Berakhir Untuk SelangorSelangor tewas 4-0 kepada kelab Liga Perdana Felda United pada perlawanan pertama Piala Malaysia peringkat suku akhir di Stadium Shah Alam pada hari Jumaat lepas dan beliau menganggap tidak ada peluang kebangkitan pada pusingan kedua Suku Akhir Jumaat ini. 

Itulah sebabnya Kunalan berharap rakan-rakan dapat melakukan yang terbaik menjelang perlawanan kedua Suku Akhir di Stadium Temerloh, Pahang pada hari Jumaat ini. 

"Kami membayar harga yang mahal atas prestasi yang buruk di Shah Alam. Felda adalah pasukan yang kuat dan akan melakukan segala yang mungkin untuk mempertahankan kelebihan empat gol mereka. Mereka mungkin dari kelab Liga Perdana tetapi mereka telah membuktikan bahawa mereka juga kuat dengan melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala FA dan juga layak ke Liga Super musim depan, "kata Kunalan. 

Pemain Felda, Ndumba Makeche menjaringkan hatrik dengan gol minit 22, 84 dan minit ke-86 manakala Edward Wilson menjaringkan gol pada minit ke-45. 

Jika mereka berjaya di Suku Akhir, Felda akan bertemu pemenang suku akhir lain di antara Terengganu dan Johor Darul Ta'zim (JDT). Kedua-dua pasukan bermain untuk keputusan seri tanpa jaringan di Kuala Terengganu pada Jumaat lepas. 

Jurulatih Felda, Irfan Bakti, yakin yang FELDA pasti akan menjadi pasukan yang terus meningkat musim ini. Mereka telah layak ke Liga Super setelah menjadi naib juara dalam 12 pasukan Liga Perdana di belakang juara PDRM. Mereka juga layak perlawanan akhir Piala FA, kalah 2-1 kepada Pahang. 

Walaupun Felda terus cemerlang, Selangor dilihat akan gagal ke separuh akhir untuk musim keempat berturut-turut. 

Pegawai FA Selangor (FAS) juga bingung dengan aksi hambar pasukan tetapi enggan mengulas walaupun dikatakan ramai pemain yang tidak berpuas hati ke atas pembayaran bonus yang tertunggak. 

Juara Piala Malaysia 32 kali terakhir memenangi piala pada tahun 2010 apabila mereka memenangi Liga Super.
0 Komen untuk "S.Kunalan Tahu Semuanya Sudah Berakhir Untuk Selangor"

Back To Top