Informasi Sukan Malaysia

Misi Mustahil Untuk Capai Sasaran Lapan Emas

Misi Mustahil Untuk Capai Sasaran Lapan Emas | INCHEON: Ia adalah benar-benar misi mustahil bagi Malaysia untuk mencapai sasaran lapan emas sekarang. 

Hanya ada dua hari lagi untuk atlet Malaysia untuk mencari emas. Hanya boling dan karate, yang bermula pada hari Khamis, mempunyai peluang pingat emas sebenar. 
sukan asia 2014 pingat 
Rabu menyaksikan pingat emas tidak muncul bagi Malaysia setelah para atlet dalam acara terjun gagal untuk membuat percikan di Pusat Tae-hwan Akuatik Munhak Park. 

Malaysia telah mempertaruhkan kepada Ooi Tze Liang dan Cheong Jun Hoong untuk memberikan saingan dalam pertandingan 1m papan anjal lelaki dan wanita. 

Jun Hoong, bagaimanapun, gagal untuk mempertahankan pingat gangsa 1m papan anjal wanita yang dimenangi di Guangzhou empat tahun lalu. Dia menduduki tempat kelima dengan jumlah 257,75. 

Juara dunia Shi Tingmao mengetuai pungutan pingat 1-2 untuk China. Tingmao mengumpulkan 308,45 mata manakala Wang Han, pula mencatatkan 287,40 mata. Kim Na-mi dari Korea Selatan merampas pingat gangsa dengan jumlah 269,85. 

Nur Dhabitah Sabri, pesaing Malaysia yang lain, di tangga keenam dengan 254,40. 

Chef de Mission Malaysia, Datuk Danyal Balagopal, yang datang untuk yang menyaksikan semua atlet terjun beraksi pada Rabu, mengakui sasaran tidak boleh dicapai. 

"Saya akan kelihatan bodoh jika saya mengatakan bahawa kita boleh mencapai sasaran lapan emas. 

"Tetapi kita masih mempunyai peluang dalam acara boling dan kami mengharapkan atlet karate untuk memberikan persembahan cemerlang. Jadi marilah kita berikan sokongan kepada mereka untuk berjaya. Mereka akan cuba yang terbaik untuk negara, "kata Danyal. 

Sehingga Rabu, kutipan pingat Malaysia berjumlah empat pingat emas, 14 perak dan 10 gangsa.
Tag : SUKAN ASIA
0 Komen untuk "Misi Mustahil Untuk Capai Sasaran Lapan Emas"

Back To Top