Informasi Sukan Malaysia

Siaran Langsung Lee Chong Wei Temu Lin Dan Separuh Akhir Badminton Sukan Asia 2014

chong wei vs lin danSiaran Langsung Lee Chong Wei Temu Lin Dan Separuh Akhir Badminton Sukan Asia 2014 | INCHEON: Pemain nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei mara ke separuh akhir acara badminton perseorangan lelaki pada temasya Sukan Asia ke-17 di Incheon, Korea Selatan.

Pada perlawanan suku akhir yang berlangsung di Gyeyang Gymnasium hari ini, Chong Wei mendapat tentangan sengit daripada pemain Vietnam Nguyen Tien Minh apabila tewas set pertama 23-21.

Chong Wei kembali menemui rentak, bangkit memenangi set kedua dan set penentuan 21-16 dan 21-17.

"Lawan memberi tentangan sengit pada set pertama dan dia beraksi dengan rentak tersendiri. Saya kembali mendapat rentak untuk set berikutnya.

"Saingan sengit ini bagus untuk saya, yang penting untuk kembalikan kecergasan," katanya yang enggan mengulas mengenai lawan yang bakal ditemui pada separuh akhir esok.

Chong Wei bakal berdepan musuh tradisi dari negara tembok besar China, Lin Dan pada pertemuan separuh akhir esok.


Chong Wei Vs Lin Dan Siaran Langsung jam 400 petang waktu Malaysia di SINI

Atau LINK 2
Dalam aksi suku akhir yang lain, Lin Dan menundukkan lawannya Kenichi Tago dari Jepun 21-14 dan 21-18 manakala Chen Long menewaskan pemain tuan rumah Korea Son Wanho 21-16 dan 21-19 untuk berdepan pemain Hong Kong Wei Nan yang menewaskan Chou Chen Tien dari Taiwan 21-12, 18-21 dan 21-18.

Sementara itu, pasangan beregu lelaki negara Goh V Shem/Tan Wee Kiong terpaksa berpuas hati dengan pingat gangsa selepas tewas kepada pasangan Korea Lee Yongdae/Yoo Yeonseong 6-21 dan 15-21 dalam perlawanan separuh akhir hari ini - mStar online



KEPUTUSAN DAN JADUAL LIGA PERDANA INGGERIS 2014 SINI


Read more: http://rossacalla.blogspot.com/2014/09/lee-chong-wei-temu-lin-dan-separuk-akhir-sukan-asia.html#ixzz3EaQWgXRT 
Follow us: @rossacalla on Twitter | PerlingPutih on Facebook
0 Komen untuk "Siaran Langsung Lee Chong Wei Temu Lin Dan Separuh Akhir Badminton Sukan Asia 2014"

Back To Top