Informasi Sukan Malaysia

Malaysia Tarik Balik Penyertaan Beregu Lelaki Ke Denmark Open 2014

Malaysia telah menarik balik ketiga-tiga penyertaan beregu berpasangan lelaki daripada Terbuka Denmark dari 14-19 Oktober di Odense - untuk memberi mereka rehat yang sangat diperlukan. 

Persatuan Badminton Malaysia (BAM) telah menarik balik Goh V Shem-Tan Wee Kiong, Lim Khim Wah-Ow Yao Han dan Tan Boon Heong-Hoon Thien How dari acara Superseries Premier. 
Goh V Shem-Tan Wee Kiong

Jurulatih kebangsaan, Pang Cheh Chang berkata peserta memerlukan rehat secukupnya selepas bertanding dalam empat kejohanan utama tahun ini - Piala Thomas (Mei), Sukan Komanwel (Julai), Kejohanan Dunia (Ogos) dan Sukan Asia yang sedang berlangsung. 

Pada Sukan Asia, Wee Kiong-V Shem telah melakukannya dengan baik untuk memenangi pingat gangsa - iaitu layak ke separuh akhir. 

"Ia merupakan tahun yang sibuk untuk pemain. Satu pemain cedera manakala yang lain memerlukan masa untuk rehat yang menyegarkan, "kata Cheh Chang. 

Boon Heong kini sedang menerima rawatan otot pada paha kirinya. 

"Saya agak bimbang tentang kecederaan dalam pasukan. V Shem mempunyai masalah belakang semasa Sukan Komanwel. Khim Wah juga mempunyai bahu sakit semasa latihan untuk beregu campuran (untuk Sukan Asia). Tenaga mereka telah terlalu lebih digunakan. 

"Saya fikir ia adalah yang terbaik untuk kita menarik penyertaan mereka. Mereka akan menyambung semula tugas antarabangsa pada Terbuka Perancis minggu berikut (21-26 Oktober). "

Tetapi nama-nama mereka telah dimasukkan untuk Terbuka Perak di Ipoh, yang akan diadakan pada minggu yang sama seperti Terbuka Denmark. 

Kecuali Boon Heong, Cheh Chang merancang untuk membenarkan pemain-pemain ini untuk mengambil bahagian di Perak. 

Malaysia juga telah menarik diri dari Terbuka Denmark apabila pemenang pingat gangsa Sukan Asia, Vivian Hoo-Woon Khe Wei , dengan itu meninggalkan tanpa pemain Malaysia dalam acara beregu di Kejohanan Superseries Perdana. 

Wakil Malaysia di Denmark adalah pemain No 1 dunia, Lee Chong Wei dan peseorangan kedua negara, Chong Wei Feng. 

Chong Wei tidak mempunyai pilihan kerana Persekutuan Badminton Dunia (BWF) telah mewajibkan kesemua 10 pemain terbaik untuk bersaing dalam Superseries Perdana. 

Nama Wei Feng yang juga didaftarkan untuk Terbuka Perak dan dia perlu bergegas ke Denmark selepas kejohanan tempatan tamat.
Tag : BADMINTON
0 Komen untuk "Malaysia Tarik Balik Penyertaan Beregu Lelaki Ke Denmark Open 2014"

Back To Top